Kısa açıklama
Sınavlarla boğuşan ve bu sene önemli bir sınava girecek olan Oyun Eleştirmeni bir arkadaşınız./OYUNELESTİRMENİ.BLOGSPOT.COM
Tanıtım
Merhaba Ben Cem Mustafa Selçuk !
Anlayacağınız Oyunları eleştirmeyi oynamayı seven bir arkadaşınızım.

Bu Yıl beni çok aktif göremeyecek olsanızda[önemli bir sınava çalışıyor olacağım] Bunlar



youtube.com/tvoyunelestirmeni
Hayatta övündüğünüz şeyler
Örnekler: Liseden sağ salim mezun oldum, 3 çocuğum var vs.

9 Ekim 2015 Cuma

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain İNCELEME

İNCELEME: Onu çok özlemişiz... Snake efsanesi, serinin son oyununda bir kez daha aramızda!
http://www.chip.com.tr/haber/metal-gear-solid-5-phantom-pain-inceleme_58523.html

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain
CHIP Online ekibi olarak oyun oynadığımız bilinen bir gerçek. Birçoğumuz her ne kadar artık dinozor olmuş olsak da özellikle geçmişten bugüne gelen bazı isimleri yakından takip ediyoruz. Pek tabi Metal Gear Solid serisi de bu isimlerden biri. Yıllardan beri hayatımızda olan oyun, geçen yıllar içerisinde birbirinden farklı oyun modelleri ile karşımıza çıkmış olsa da, her daim ana serisi ile dikkat çekti. 2015 yılına gelindiğinde milyonlarca hayrana sahip olan efsane yapım, nihayet son oyunu olan Metal Gear Solid V: Phantom Pain ile karşımıza çıkmayı başardı. Bildiğiniz üzere Hideo Kojima tarafından yaratılan serinin son oyunu iki parçadan oluşuyor. Bundan bir yıl kadar önce hayatımıza giren Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, Kojima'nın ne kadar da fantastik planlar peşinde olduğunun bir ön gösterisiydi. Birçok oyun sitesi tarafından fazlasıyla eleştirilen bu ikiye bölme projesi, öyle görünüyor ki Phantom Pain ile çoktan unutulmuş durumda.
Ground Zeroes oyun yapısı olarak tek bir harita üzerinde birbirinden farklı oyun modeli sunuyor, bu esnada da Phantom Pain için gerekli ön bilgileri veriyordu. Yani Ground Zeroes bir anlamda, Phantom Pain'e giriş anlamında üretilmişti. Senaryoyu yakından takip edenler, zaten durumun ciddiyetinin ziyadesiyle farkındalar.
Peki Ground Zeroes oynamadan Phantom Pain oynanır mı? Tabii ki! Bu konuya da bir aydınlık getirdikten sonra buyurun, oyunun detaylarına geçelim... Uzun süredir ana karakterimiz konumunda olan Snake ile yine baş başayız. Fakat bu sefer avcı değil, av konumundayız. Çok spoiler vermek istemiyoruz; o yüzden siz sadece bir hastanede uyandığımızı bilin yeter. Hideo Kojima bu uyanma sahnesini gerçekten çok iyi kurgulamış. Öncesinde olan felaketten zar zor kurtulan Snake, birçok darbe almış ve bir anlamda ölmüş. Yani yazık, adam ölse daha iyiymiş. Tam dokuz yıl komada kalan karakterimiz, yavaş yavaş kendine gelirken oyuncu olarak ıstırabını birinci elden yaşıyoruz. Uyanma aşaması sonuna doğru içeride tanımadık bir suret görüyoruz ki başta hemşire olmak üzere tek tek herkesi öldürüyor! Sıra bize geldiği zaman yan yatağımızdan bir diğer hasta yardımımıza koşuyor ve kaçış projemiz burada devreye giriyor.
Snake pek sevilen bir sima değil. Hatta sanırız onu sadece oyuncu olarak biz seviyoruz. O yüzden peşimizden onlarca adam koşuyor. Nitekim eski oyunlardan da tanıdığımız Ocelot ile karşılaşıyor ve yeni oyuna merhaba diyoruz. Kendisi bize hem yeni bir kol armağan ediyor, hem de hayatımızı kurtarıyor. Akabinde Ocelot, Snake ve Kaz'dan oluşan bir grup ile oyun boyunca ismini duyacağımız Diamod Dogs isimli ekibi kuruyoruz.
Kuruyoruz ama ne yapıyoruz? Artık koskoca bir mother base'imiz var. Bu base içerisinde dört farklı ana yapı bulunuyor. Üs geliştikçe büyüyor ve yapabileceklerimiz artıyor. Oyun içerisinde kaçırabildiğimiz ya da bize gönüllü olarak katılan birçok asker mevcut ve hemen hepsinin farklı özellikleri bulunuyor. İşte bu arkadaşlar aracılığı ile birçok yeni işin altından kalkabiliyoruz.
En dikkat çeken kısım Resarch and Development isimli platform. Bu bina sayesinde düzenli olarak yeni teçhizat üretebiliyoruz. Yeni ürünlerin açılması için sürekli görev tamamlamamız şart. Aksi halde pek yenilik beklemeyin; çünkü ancak yeni görev tamamladığımızda ilgili birimin seviyesi artıyor. Ayrıca kendimize ait ufak bir ordu kurmamız da mümkün ki ilerleyen görevlerde bu arkadaşlar bize bir hayli yardımcı oluyor.
Oyunda birbirinden farklı kaynak bulunuyor. Kendilerini kaçırmamak lazım çünkü hemen her türlü iş için gerekmekteler. Kaynaklar gittiğimiz görev noktasının haritasını açtığımız zaman tek tek işaretlenmiş şekilde resmen gözümüze sokuluyor. Bu sayede işimiz bir hayli kolay hale geliyor. Üssümüz sayesinde, görevler esnasında mühimmat ve bombardıman gibi destekler de alabiliyoruz. Özellikle konu ağır zırhlı yok etmek olduğu zaman bombardıman desteğinden daha iyi bir yol olmadığını siz de göreceksiniz.
İşin ilginç yanı, mother base'i uzaktan da kontrol edebiliyor olmak. Bir iki özel iş haricinde üssümüze uğramamızın hiçbir manası bulunmuyor. Ama illa ki duş yapmamız gerekiyor yoksa Snake'in bölümler içindeki performansı büyük oranda düşüyor. Demedi demeyin... Kalan işler için menümüzü kullansak yetiyor. Silah geliştirme, mühimmat talep etme, binaları güncelleme gibi hemen her türlü işi bir yandan oyunu deneyim ederken gerçekleştirebiliyoruz. Artık bu iyi mi kötü mü siz karar verin. 


ALINTIDIR : 

http://www.chip.com.tr/haber/metal-gear-solid-5-phantom-pain-inceleme_58523.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder